Zairi

Perbaiki diri sendiri sebelum baiki diri org lain....

Wednesday, July 26, 2006

Sajak rindu para mujahid

Ketika aku mengetuk papan kekunci
aku membayangkan sedang memetik...
picu pada AK-47
yang aku sandang
memuntahkan timah-timah panas
ke atas musuh-musuh Allah itu
pada sela-sela desingan peluru
yang melintasi kepala
kedengaran takbir!
sahut menyahut
dari sahabat-sahabat
kiri dan kanan
bau hangit menusuk
dari panas mesiu
...bunyi sonic boom pesawat-pesawat setan
menenggelamkan dentuman peluru
tiba-tiba bumi bergegar
dengan kilat cahaya yang membutakan
badan terasa amat ringan
... tiada lagi dentuman dan desingan
... tiada lagi hanyir darah dan hangit belerang
kehancuran sudah bertukar menjadi taman
mayat-mayat bergelimpangan berganti perawan-perawan
tiada kedengaran selain yang mengasyikkan.
tapi hati masih rindu
untuk pulang.
bersama teman-teman yang masih setia
dengan perjuangan.
kembalikan aku Ya Allah
aku mahu berjihad
meski aku kan terbunuh berkali-kali.
aduhai benarlah kata Rasulnya
Syurga berada di bawah kilatan pedang
Hafidzi MN

0 Comments:

Post a Comment

<< Home